2009. június 2., kedd

Citromos csirke

2008. november 10.

Múlt héten ismét alkottam. Már hetek óta ihletem van a sütés-főzéshez, ami, azt hiszem, a karácsony közeledtével csak fokozódik. Mindig szerettem a konyhában tevékenykedni, de ettől az élvezettől jó néhány évre megfosztottam magam - hisz kinek van kedve mesterműveket alkotni, ha nincs, aki dicsérje??
Most azonban megint van közönség és kihívás a dologban. Kihívás, hisz valamit minden nap kell főzni (férfiember mindig éhes), de a magam kedvéért is lehetőleg minél változatosabban. Legyen kész az étel viszonylag hamar (főleg, ha már 12 óra után állok neki varázsolni), legyen hozzá otthon minden hozzávaló (vagy legalább a többség), legyen valami új, legyen egészséges (oké, süteményeknél ilyenről túlzás beszélni), időnként legyen egy kis itteni éghajlatnak megfelelő, de magyaros, máskor pedig legyen nagyon friss, "ausztrálos".

Viszonylag ritkán eszem húst, bár nem vagyok vegetáriánus. Az utóbbi időben pedig nem is nagyon esik jól, vacsorára kifejezetten keveset és könnyűt tudok csak enni. Múlt héten azonban hús hiányom támadt és vettem egy tálcányi szeletelt nyers csirke mellet, mely a hűtőben mosolygott és sokáig nem akart várni. Érthetően.
A következő étel készült belőle:

Citromos csirke
Hozzávalók (4 személyre):
40 dkg csontozott csirkemell, 1 evőkanál citromlé, 2 fokhagyma gerezd megpucolva és apróra vágva, 1 teáskanál méz, 1 evőkanál balzsamecet (fehér vagy rozé), 2 evőkanál olívaolaj, 2 evőkanál apróra vágott petrezselyem (én szárítottat használtam)
A csirkemelleket egy peremes tálba helyezzük. A citromlevet, fokhagymát, mézet, balzsamecetet, olajat és petrezselymet jól összekeverjük, majd ráöntjük a csirkemellekre. A pácot jól eltunkoljuk a húson úgy, hogy az mindenhol érje. Az egészet kb. fél órára betesszük a hűtőbe pihenni és pácolódni. Ha az idő letelt (közben el lehet készíteni a köretet), egy teflon serpenyőt jól felforrósítunk, majd beleöntjük a tál egész tartalmát, húsostúl, pácostúl. 1-2 percig magas hőfokon sütjük a húst, hogy a külseje szépen megfehéredjen, majd alacsonyabb hőfokra kapcsolunk és további kb. 10 percig tovább sütjük, amíg a hús szépen meg nem fő. Akkor egy picit megint magasabbra lehet kapcsolni, hogy az egésznek szép színe legyen. Közben időnként meg kell az egészet kavarni, hogy oda ne égjen.
A köret mellé érdemes citromgerezdeket is tálalni, úgy az igazi.
Citromos csirke 002 Citromos csirke 004

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...