2009. június 2., kedd

Káposztás tésztasaláta

No, a káposztás tésztasaláta legfőbb hozzávalója a két féle káposzta (zöld és lila), valamint egy ázsiai tésztaféle. Itt minden nagyobb szupermarketben beszerezhető, otthon nemigen láttam ilyet, de igazából nem is kerestem. Gondolom, ahol ázsiai termékeket lehet venni, ott ezt is. Az angol neve Original Fried Noodles, itt Chang's márkanév alatt fut. A recept valójában a csomagoláson is szerepel.
Ez a tészta (mint a neve is mutatja) már olajban is ki van sütve, ezért ropogós, ugyanakkor száraz.
Tehát jöjjön a recept:
1/2-1 fej káposzta (én két színűt használtam fele-fele arányban, így jobban mutat)
6 szál zöldhagyma, 5 cm-es darabokra vágva (elhagyható, enélkül is finom)
10 dkg világosra pirított, darabolt mandula vagy más dióféle (magam mandulával készítettem, de kesudióval is kóstoltam és azzal is finom)
1 csomag (=100g) (Chang's) Fried Noodles (ázsiai sült tészta)
Dresszing:
1/4 csésze fehér ecet (én fehér balzsamecetet használtam)
1/4 csésze cukor (barnacukrot használtam)
1 kanál szójaszósz
2 kanál szezámolaj
1/2 csésze olivaolaj
A dresszing hozzávalóit egy kisebb serpenyőbe öntjük és alacsony hőfokon addig kevergetjük, míg a cukor el nem olvad. Ezután a dresszinget hagyjuk kihűlni, és közben előkészítjük a saláta többi hozzávalóját. A káposztát csíkokra vágjuk, a zöldhagymát feldaraboljuk. A mandulát "megfosztjuk" barna bőrétől (egy kis tálban le kell forrázni a mandulát, pár percig állni hagyjuk a forró vízben, majd két két ujjunk között simán kipattintjuk a fehér magot a bőréből. Ha nehezen megy, akkor ismételten le kell forrázni őket). A megtisztított mandulát egy sima nyeles serpenyőben (olaj és egyéb zsiradék nélkül) megpirítjuk. Vigyázzunk, mert a mandula a főzőlapról levéve még egy kicsit tovább barnul. A mandulát durvára törjük. Ne legyen apróra törve, inkább nagyobb darabokra.
A káposztát, hagymát és a mandulát egy nagy tálba tesszük, meglocsoljuk a dresszinggel, majd beleforgatjuk az ázsiai tésztát.
A saláta akkor az igazi, ha a káposzta nem locsog a dresszingben és a tészta sem szívta meg magát, úgyhogy ha úgy érezzük, hogy túl sok a dresszing, inkább öntsünk egy kicsit kevesebbet.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...