2009. június 2., kedd

Fűszeres répa krémleves

A következő receptem egy répa krémleves. Őszintén bevallom, hogy korábban soha életemben nem ettem répa krémlevest, de ez nem jelenti azt, hogy nem is lehet ilyesmit csinálni.

A történet úgy kezdődött, hogy volt itthon egy halom répánk és valamit tennem kellett velük, mert sehogy sem akart fogyni. Irány megint az internet: találtam is néhány receptet, de egyik sem nyerte el a tetszésemet. Mindegyik túlbonyolítottnak tűnt vagy tele volt pakolva tejtermékekkel. Így megint kreáltam egy receptet. Azt megtanultam a neten olvasottakból, hogy a hagyma és a répa jó együtt, így ez lett nálam is az alap. Ezt a levest elneveztem fűszeres répa krémlevesnek.

Fűszeres répa krémleves

Kb. 1/2 kg fépa, egy közepes fej vöröshagyma, vörös curry pasta, kókuszolaj, 2-3 fej közepes méretű vagy 1 nagy fej krumpli (paleosok hagyják ki), 1 liter húsleves, fél doboz kókusztej, só, bors, őrölt fahéj

A megtisztított répát vékony (kb. 7mm) karikákra vágom, a vöröshagymát megpucolom és apróra vágom. A fazékba egy kevés kókuszolajat teszek és a hagymát megfonnyasztom rajta. Amikor ez megvan, beleteszek egy kiskanálnyi vörös curry pastát, majd a répát. Egy pár percig gyakori kavargatás mellett az egészet pirítom, majd felöntöm annyi húslevessel, hogy az egészet ellepje.. Ha a répa megpuhult, a levest leveszem a tűzhelyről és egy botmixerrel jól összeturmixolom. Már ekkor is jó krémes állagot kell kapnod, de még finomabb, ha ehhez hozzáöntöd a kókusztejet, majd sóval-borssal, fahéjjal ízesíted.

Tudom, egy kissé rendhagyó hozzávalók a magyar konyhához képest, de ezek voltak itthon (ebből is látszik, mennyire más az itteni konyha felszerelése), és valami mást akartam csinálni, mint a brokkoli leves. Őszintén mondom, nekem nagyon ízlett a leves, szerintem nagyon finom volt, és férjem is nagyon dícsérte.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...