2009. június 2., kedd

Citromos fusilli

2008. november 20.

A mai ebéd citromos fusilli volt, melynek receptjét Mireille Guiliano: A francia nők nem híznak című könyvében találtam. Ő tagliatelle tésztával írta, de szerintem ez igazán lényegtelen. Azért választottam fusillit, mert szerintem arra több mártás tud ragadni.

Az ételnek igazán meglepő az ízvilága: tészta citrommal?? De tényleg finom. A különleges ízek kedvelőinek ajánlom, akik szívesen próbálnak ki új dolgokat is.

Ezt a receptet külön ajánlom unokatesóm feleségének, Kitti figyelmébe, aki mostanában rengeteg citromot eszik :)


Citromos fusilli
Hozzávalók (4 adag):
25 dkg fusilli, 3 citrom, 1 evőkanál olívaolaj, 12 dkg tejszín, 10 dkg parmezán, só, frissen őrölt bors, és én adtam hozzá egy kis citromfüvet is, ami az eredeti receptben nem volt

Forró, sós vízben al dente megfőzzük a tésztát, majd leszűrjük. Míg a tészta fő, lereszeljük a citromok héját és kifacsarjuk az egyik citrom levét. Egy serpenyőben felmelegítjük az olívaolajat, beletesszük a reszelt citromhéjat, és kis lángon 2 percig pároljuk. Hozzáadjuk a tejszínt, felforraljuk. Beleöntjük a citromlét és ismét felforraljuk.
Mikor a krém sűrűsödni kezd, beletesszük a parmezánt, ízlés szerint fűszerezzük, jól elkeverjük, még egy percig főzzük. Az utolsó pillanatban hozzáadjuk a citromfüvet is. A kész mártást a tésztára öntjük és jól beleforgatjuk.
Azonnal tálaljuk.
Citromos tészta 001 Citromos tészta 002
Nem tudom, ki hogy van a citrom reszeléssel, de ha hagyományos reszelőd van, akkor az egészben a citromreszelék kiszedése a legsziszifuszibb munka. Erre én berendszeresítettem egy vadiúj, tiszta, egyszerű sörtéjű és olcsó fogkefét, amit semmi másra nem használok, mint a citrom kiseprésére a reszelőből. Nálam jól bevált, szinte semmi nem marad a reszelő fogai között :)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...