2009. június 2., kedd

Sütőtök saláta

Ez a saláta nem ugyanaz, mint a múltkor leírt recept.
Hozzávalók:
Sütőtök (szerintem tök (sic!) mindegy, hogy melyik fajta)
Vegyes salátakeverék
Napraforgómag
Sötét balzsamecet
Olivaolaj
Só, őrölt vegyesbors, őrölt szömörce (sumac)
A tököt kb. másfél centis kockákra vágom (héjastól) és sütőlapra teszem, melyet előtte pici olivaolajjal meglocsoltam, majd a tököt sóval, borssal és őrölt szömörcével megszórom. Mielőbb bárki megijedne, hogy még soha nem hallott őrölt szömrcéről: korábban én sem. A sógornőmtől kaptam ajándékba a fűszert, és őszintén szólva fogalmam sem volt a magyar nevéről addig, amíg a hozzávalókat le nem kezdtem írni. Épp csak most m-sztakiztam és google-oztam rá. Fogalmam sincs, otthon hol lehet kapni (arab hozzávalókat árusító boltokra tippelek, mivel közel-keleti fűszernyövény), de nem kell megijedni attól sem, ha kihagyod a receptből. Biztos vagyok benne, hogy enélkül is finom lesz a sütőtök. A töknek 200 fokon kb. 20-25 perc kell, hogy megfelelően megpuhuljon. 20 perc után szoktam ránézni és ellenőrizni a puhaságát. Akkor az igazi, ha egy kicsit karamelizálódik is a tök, úgyhogy tényleg kevés olajat kell használni, épp csak hogy ne égjen oda. Ne legyen a tök túl puha sem, mert egyrészt nem mutat jól, ha túl puha, másrészt meg azért van a fogad, hogy rágjál vele.
Ha a tök kész, hagyom egy kicsit kihűlni, majd egy tálban összekeverem a salátamixszel. A napraforgómagot közben egy picit megpirítom, majd azt is a salátához adom.
A kész salátát balzsamecettel és olivaolajjal keverem össze.
Javaslom, hogy az ecetes-olajos öntetet mindig röviddel a tálalás előtt add a salátához, hogy az egyéb hozzávalók ropogósak maradjanak.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...