2010. november 17., szerda

Paleo marcipán

Apósom születésnapjára készítettem ezt a tortát, amit aztán, úgy alakult, mi ettünk meg. 
Nem sajnáltuk :)
Az egyszerű paleo kakaós piskótát gesztenyekrémmel töltöttem meg, marcipánnal burkoltam be, majd 85%-os étcsokoládéval vontam be. Mivel a kakaós piskóta már szerepel a blogomon, a gesztenyekrémmel meg nem vagyok elégedett, csak a marcipán receptjét adom közzé. 
Ez sem ördöngösség, mert a már fent lévő narancsos-fahéjas marcipános szaloncukor mintájára készítettem el.

Hozzávalók:
15 dkg hántolt őrölt mandula
8 dkg xilit, kávédarálóban finomra őrölve
1 evőkanál rózsavíz
1 evőkanál mandula aroma (de lehet mandulalikőr is)

A hozzávalókat összegyúrjuk és kész is. Ne hagyjuk sokáig állni, mert olajosabb lesz és nehezebb vele dolgozni. 

Ez a mennyiség elegendő volt egy 15 cm átmérőjű torta bevonására, plusz maradt ki egy kevés, amiből burgonyamarcipánt formáztam.



Tejérzékenyeknek: Élvezd az ételt úgy, ahogy van.
Glutén érzékenyeknek: Élvezd az ételt úgy, ahogy van.
Paleosoknak:  Élvezd az ételt úgy, ahogy van.

4 megjegyzés:

chriesi írta...

Nagyon guszta!!!

Vera írta...

EZ a marcipán nagyon jó. Én is szoktam készíteni, de karácsonykor iszonyú mennyiség készül ajándékba, ebbe-abba :)
Rózsavízzel még nem próbáltam...eddig :)

Alexandra írta...

Én semmi különbséget nem éreztem az "igazi" és e marcipán között.
Úgy tudom, hogy a rózsavíz eredendően hozzávalója a marcipánnak, de pl. Szicíliában biztosan nem teszik hozzá.
Lehet, hogy nem válik a marcipánom olajossá, ha több porcukor kerül bele, de nálam pont az volt a lényeg, hogy minél kevesebb legyen benne és össze is állt rendesen. Az is segít, ha nyújtás közben a deszka porcukrozva van.

Karácsonyra biztos fogok még készíteni, csak ki kell várnom egy pár hűvösebb napot hozzá :)

Névtelen írta...

Én is nemrég csináltam marcipánt így! Olyan nagyon finom! Olyan jó, hogy paleoval sem kell lemondanunk a marcipánról!!! :-)
Gyönyörű a torta!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...