2010. november 16., kedd

Töltött gombafejek

Egy egyszerű ebédre dobtam össze ezt az ételt, ami mindannyiunknak nagyon ízlett.
Sajnos, a pontos mennyiségekre már nem emlékszem (egy hete készítettem), de egy gyakorlatias háziasszony egyébként sem nagyon méreget - vagy igen? :)

Hozzávalók:
4 db nagy kalapú csiperkegomba
darált hús
fenyőmag
pár gerezd fokhagyma (ízlés szerint)
friss kakukkfű
néhány darab koktél paradicsom
2 db sárga bébi tök (an: squash)
só, bors
reszelt parmezán a tetejére

A gomba kalapjáról letörtem a tönkjét, kisebb darabokra vágtam és félretettem. A darált húst egy kis kacsazsíron megpirítottam, majd hozzáadtam az apróra vágott-zúzott fokhagymát. Amikor már jó volt, hozzáadtam a paradicsomot, a gomba szárát, a kisebb darabokra vágott bébi tököt, végül megszórtam friss kakukkfűvel.
A fenyőmagot egy fém serpenyőben megpirítottam és a kész raguhoz kevertem.
A gombafejeket megpakoltam a raguval, megszórtam a reszelt parmezánnal és 180 C fokra előmelegített sütőbe toltam. Addig sütöttem, amíg a sajt meg nem pirult a tetején.


A ragu persze sok lett, de abból lett az aznapi vacsora is: néhány paradicsomnak levágtam a tetejét, a belsejét kikanalaztam (ezt hozzákevertem a raguhoz), illetve ugyanezt megtettem pár almával is, de ott csak a magház eltávolítása volt a cél. A paradicsom-, illetve almaüregekbe töltöttem a húst, megszórtam sajttal, visszatettem a kalapokat és így sütöttem őket, amíg késznek nem ítéltettek. 


Mindegyik változat nagyon finom volt.




Tejérzékenyeknek: Élvezd az ételt úgy, ahogy van.
Glutén érzékenyeknek: Élvezd az ételt úgy, ahogy van.
Paleosoknak:  Élvezd az ételt úgy, ahogy van.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyszerűen hangzik! Csupa fehérje, hmm!!! :-) KI fogom próbálni!

Maimoni írta...

Egy technikai kérdés: Ausztráliában milyen fenyőmagot árulnak? Úgy értem, honnan származik? Nálunk sajnos leginkább kínai kapható, amitől több, mint egy hétig keserű a szám íze.

Alexandra írta...

@Móni:
Most megnéztem neked, de nem lettem okosabb: "Ausztráliában csomagolva, importált alapanyagból" :D
Két különböző márka is van itthon, de mindkettőre ez van írva.
Tudod, olyan ez, mint a gyártás helye EU...

Az egyik csomagot egyébként az Aldiban vettem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...