2009. november 9., hétfő

Grízpuding banánnal és rózsavízzel

Múlt szombaton egy libanoni étteremben előünnepeltük apósom születésnapját.
Az étterem számomra kellemes meglepetés volt - biztos meg fogunk még ott fordulni.

Természetesen a vacsora végén nem hagyhattam ki, hogy megkóstoljak egy édességet :) Mivel a libanoni konyha nagyon emlékeztet a görög-török gasztronómiára, gondoltam megkóstolom a grízpudingjukat, amit Korfun már ettem és nagy
on ízlett.
Hát, ez egyáltalán nem olyan volt :) A görög grízpuding szépen remegősen megáll a lábán, ez inkább krémes volt, olyan híg tejbegríz-féle. A leí
rás szerint rózsavíz is volt benne, de azt alig lehetett benne érezni. Nem tudom, hogy lehet-e általánosítani és minden libanoni grízpuding ilyen-e vagy ez egy ozzis libanoni grízpuding volt, de összességében ízlett.

Másnap rákerestem a neten, találok-e rózsavizes grízpuding receptet. Találtam. Elkészítettem. Nem olyan, mint a libanoni :) Közelebb áll a göröghöz. De ez egy indiai recept :)))

Grízpuding (Halava) banánnal és rózsavízzel


Hozzávalók (6-8 személy részére):

2 és fél bögre víz (1 bögre = 2,5 dl)
1 1/4 bögre cukor (nálam helyette két evőkanál méz)
140g vaj (nálam helyette 100g olivaolaj)
1 1/4 bögre búzadara
1/3 bögre dió, összetörve

1 löttyintésnyi rózsavíz
1 vagy 2 nagy, túlérett banán, vékony szeletekre vágva

A vizet a cukorral lassú tűzön feltesszük főni. Amikor a cukor felolvadt, felforraljuk, majd megint legalacsonyabbra állítjuk a hőfokot és egy fedővel lefedve melegen tartjuk.
A vajat alacsony hőfokon felolvasztjuk, majd beleöntjü
k a búzadarát. Időnként megkevergetve az egészet addig főzzük, amíg a gríznek szép aranybarna színe lesz és érezni lehet az illatát (kb. 20 perc). Félidőben add hozzá a diót is és pörköld az egészet együtt.
A cukros szirupot forrald megint fel. Ekkor húzd le a grízes edényt a főzőlapról és fokozatosan öntsd rá a cukros szirupot, miközben folyamatosan kevergeted. Tedd vissza az edényt a főzőlapra és alacsony hőmérsékleten főzd az egészet addig, amíg a gríz fel nem veszi az összes vizet és puding állagúvá nem válik. Közben folyamatosan kevergesd a pudingot.
Zárd le a főzőlapot, löttyints rózsavizet a pudinghoz, add hozzá a banánt és az egészet jól keverd össze. Tégy rá egy fedőt és hagyd állni kb. 5 perc
ig.
Tálald forrón egy kis tejszínnel vagy vaníliaöntettel meglocsolva (vagy ahogy én tettem, egy kis fahéjjal megszórva).


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...