2011. február 23., szerda

Kókusz mousse (glutén-, tej- és cukormentes, paleo)

Valentin napra készítettem ezt az egyszerű édességet. Chriesi receptjét módosítottam úgy, hogy teljesen tejtermékmentes legyen. 
Igazán jól sikerült, de legközelebb a kókusz ízt jobban felerősítem majd valamivel (pl. kókuszlikőrrel).
Alap moussenek is jó recept, mert könnyen lehet belőle más ízesítésűeket csinálni.

Hozzávalók (4 személyre):
4 db tojássárgája
2 db tojásfehérje*
1-2 evőkanál édesítő (ízlés szerint, nálam agavé szirup)
2,5 dl kókusztej
1 teáskanál zselatinpor

A tojásokat szétválasztjuk, de ügyeljünk arra, hogy csak 2 tojásfehérjére lesz szükségünk 4 helyett.
A kókusztejet felforraljuk, majd félretesszük, hogy lehűljön kb. 60-70 C fokra. A tojássárgákat az édesítővel jó habosra keverjük, majd hozzákeverjük a kókusztejhez. Visszatesszük a tűzhelyre és folyamatos kevergetés mellett az egészet besűrítjük. Hozzákeverjük a zselatinport, majd vízfürdőbe tesszük lehűlni.
Közben a 2 tojásfehérjét egy csipet sóval nagyon keményre felverjük, majd adagolva a krémbe forgatjuk. 
A mousse-t tálakba adagoljuk és hűtőbe tesszük egy éjszakára.








*a maradék tojásfehérjét le lehet fagyasztani. Én megtoldottam  4, hűtőben csücsülő másikkal és egy sima, tojássárga nélküli mandulapiskótát sütöttem belőle.

Tejérzékenyeknek: Élvezd az ételt úgy, ahogy van.
Glutén érzékenyeknek: Élvezd az ételt úgy, ahogy van.
Paleosoknak: Élvezd az ételt úgy, ahogy van.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon jól néz ki, imádom az ilyen kérmeket!
De jó nektek, hogy ott olyan meleg van, itt most -6 fokban ülök és esik a hó! :-)

Csaszarok írta...

Pont most mondtam Andrasnak, hogy holnap csinalok csokolade habot gyumolcs ontettel.
Nagyon hasonloan jar az agyunk:-)

Tunde

Kriszta írta...

Szia!
Szuper az oldalad!

Alexandra írta...

@Panna:
Akkor ez biztos ízlene :)
(Hova tüntél az utóbbi időben??)

@Tünde:
Nálam is a csokihab a következő projekt :)

@Kriszta:
Köszönöm :)

Foodafok írta...

Ez egy nagyon „ütős” recept. Tetszik!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...