2010. december 20., hétfő

Étcsoki szelet pisztáciával, áfonyával és kókuszpehellyel

Latsia blogján olvastam egy nagyon jó és egyszerű receptet, aminek ma el is készítettem egy változatát. 
Fehércsokit soha nem használok (számomra az csak annyira csoki, mint amennyire a rizstej tej), így azt egyértelműen étcsokira váltottam. 
Mivel tartottam attól, hogy az étcsokiban nem fognak úgy érvényesülni a színek, mint a fehércsokiban, azért az adalékanyagokat is inkább a csoki tetejére szórtam, minthogy belekevertem volna. Ráadásként, megint csak a színharmónia érdekében, megszórtam a csokit egy kis kókuszpehellyel is. 
Ezzel tulajdonképpen leírtam a receptet :)



Na de lássuk formába öntve is:

Hozzávalók (tepsi mérete: 22x23cm) :

kb. 25 dkg étcsoki (nálam 85%-os Lindt)
1 jó marék pisztácia
1 marék aszalt tőzegáfonya
1 marék kókuszpehely

A pisztáciát durvára törtem, majd az étcsokit apróra vágtam, 2/3-át nagyon alacsony hőmérsékleten felolvasztottam, levettem a tűzhelyről és beledobtam a maradékot is (hátha így fényes lesz a csoki :) ).
A csokit beleöntöttem a formába (nálam szilikontepsi), majd rögtön megszórtam a pisztáciával, áfonyával és a kókuszpehellyel. 
Csak akkor vágtam szeletekre, amikor már teljesen megdermedt. Persze, törni is lehet, úgy rusztikusabb :)


 Hmm, valaki belenyúlt a képbe... ;)
Tejérzékenyeknek: Olyan csokoládét válassz, amiben nincs tejszármazék. A Lindt 85%-os ilyen.
Glutén érzékenyeknek: Élvezd az ételt úgy, ahogy van.
Paleosoknak: Olyan csokoládét válassz, amiben nincs tejszármazék. A Lindt 85%-os ilyen, viszont a 10 dkg-ban 5 g-nyi cukor is van. Ha ennyi cukortól is óvakodsz, válaszd a 99%-os Lindt és édesítsd paleo módon.

6 megjegyzés:

Vera írta...

En is gondolkodtam, hogy keszitek hasonlo csokit, de aztan iden megis kimarad :)

Alexandra írta...

Már két naponta sütöm a biscottikat és mézeskalácsokat, mert mindig elfogynak. Gondoltam, most készítek valami gyorsabbat, ami a hűtőben tárolva talán kitart karácsonyig :D

GasztroRéka írta...

Így, hogy Zsebi belenyúlt legalább megint látjuk, hogy mennyire finom.:)
Sajnos nálam idén a sütés elamradt/elmarad.
Ugyanakkor már réges rég, elkezdtem ajándékokat vásárolni. Az lett az eredménye, hogy mostanra mindenkinek sok ajándék gyűlt össze.

Névtelen írta...

Igen-igen-igen és még egyszer igen! :) Nagyon jól néz ki!

Alexandra írta...

@Réka:
Zsebi a füstölt lazacot és az olívabogyót sem hagyná érintetlenül az asztalon :D

Ahhoz képest, hogy nem akartam sok ajándékot venni a fiamnak, mégis kap majd egy csomót, mert már november óta gyűlnek... bár szerintem mind hasznos lesz :)

@Panna:
Köszi :)

Névtelen írta...

Ez nagyon nyami!
Nekem a legutóbb készített - diókrémmel töltött - bonbonjaim nem sikerültek (nem tudom, mi volt a baj, de darabokban jöttek ki a szilikonformából, illetve az alja ott maradt - kénytelenek voltunk megenni:)). Ezért majd ezzel próbálkozom!
Üdv,
MW

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...