2011. április 8., péntek

Aszalt áfonyás csokis keksz*

Omlós, finom csokis keksz. Amikor ilyen dolgokat sütök őrölt mandulából**, mindig elképedek, hogy mennyire sokoldalú alapanyag. Aztán eszembe jut, hogy nincs mit csodálkozni, a liszt is ilyen :)

Hozzávalók:

2 3/4 bögre*** hántolt, finomra őrölt mandula
1/2 teáskanál só
1/2 teáskanál szódabikarbona
2 púpozott evőkanál kakaópor (cukrozatlan, Holland)
1/2 bögre szőlőmagolaj
1 evőkanál agavé szirup
1 teáskanál vanília paszta
1 bögre aszalt áfonya****

A sütőt melegítsük elő 180 C fokra és egy lapos tepsit béleljünk ki sütőpapírral.
Keverjük össze a száraz hozzávalókat egy nagy tálban: a mandulalisztet, sót, szódabikarbonát, kakaóport. Egy másik tálban pedig a nedves hozzávalókat: a szőlőmagolajat, az agavét és a vanília pasztát.
A nedves keveréket öntsük a szárazhoz, jó alaposan keverjük ki, majd dolgozzuk bele az áfonyát.
Vigyázat, egy nagyon morzsalékos masszát fogunk kapni, ami nem akar majd összeállni! Egy-egy púpos evőkanálnyit halmozzunk a sütőpapírra és  kezünkkel formázzuk őket keksz alakúra.
Kb. 10-15 percig kell sütni, de legalábbis addig, amíg a széleknél száraznak látszik és kezd megrepedni. Vigyázz, nehogy túl süsd. 
A tepsiben hagyjuk őket kihűlni, ami legalább 20 perc.




Ez a rikítóan rózsaszín anyag kisfiam játék piknik felszereléséből van :)

Én annyira hitetlen voltam, hogy a nyers masszából, ami egyáltalán nem állt össze, valóban jó keksz lesz, hogy először csak 1 db-ot sütöttem ki. Miután az remekül sikerült, a többit is beraktam.
Tényleg jó keksz, finom és porhanyós.

* Nem is tudom, írjam még a cím mellé, hogy tej(termék)mentes, gluténmentes, paleo, stb? Lassan már nem is publikálok olyan receptet, ami nem az.

** őrölt mandula alatt mandulalisztet értek, de nem az olajtalanítottat. Hántolt, finomra őrölt, egyenletes szemcsézetű manduláról van szó. 

*** 1 bögre = 2,5 dl

**** az áfonya szerintem nem a legjobb választás, mert nekem beleragadt a fogamba. Másodjára apró mazsolával (an: currant)  készítettem és mandula darabokkal és sokkal jobban ízlett.

A recept Elana Amsterdam: The Gluten-free Almond Flour Cookbook című könyvéből származik.

Tejérzékenyeknek: Élvezd az ételt úgy, ahogy van.
Glutén érzékenyeknek: Élvezd az ételt úgy, ahogy van.
Paleosoknak: Élvezd az ételt úgy, ahogy van.

2 megjegyzés:

krisz írta...

Az agave szirupot hol veszed es hogy nez ki? Par helyen mar kerestem, de vagy nincs vagy nem ismerem fel. Es van utoize? Mert a steviat nem birtam, szerintem annak eleg eros. Koszi!

Alexandra írta...

@Krisz:

A Colesnál az egészséges áruk polcán, ahol a bio dolgok is vannak, illetve bio boltban.
Egyáltalán nincs utóíze, olyan, mintha cukrot használtál volna.
Van sötét és világos agavé. Én az utóbbit jobban szeretem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...