2010. május 11., kedd

Polenta felfújt almával és mazsolával

E süteményt két receptből gyúrtam össze, mert annyira adta magát: egyfelől Zamat és Illat darafelfújtja, másfelől a nem rég publikált Édes sült polenta recepjte adta az ihletet.
Annyira finom lett, hogy egy nap alatt elfogyott, pedig nem kevés mennyiséget csináltam....

Hozzávalók:
16 dkg kukoricadara
1 liter tej (nálam zabtej)
2 teáskanálnyi méz
5 egész tojás, szétválasztva
1 citrom héja
4 dkg vaj
2 db alma
2 marék mazsola
kevés vaj és kókuszliszt a forma kikenéséhez

A kukoricadarát a mazsolával együtt a tejben megfőztem, majd levettem a tűzről, belekevertem a vajat és hagytam egy kicsit hűlni. Időnként megkevertem, hogy ne álljon össze és gyorsabban hűljön. Közben a tojásokat szétválasztottam, a citrom héját és az almákat lereszeltem. Ekkor a polentához adtam a citrom héját, a tojások sárgáját és az almát, közben mindig jól elkevertem. A tojásfehérjét egy csipett sóval a lehető legjobban felvertem, ekkor hozzácsurgattam a két teáskanálnyi mézet és még keményebbre vertem. Szépen adagolva az egészet hozzákevertem a polentához.
A formákat kikentem vajjal és kókuszliszttel hintettem be (csak hogy gluténmentes maradjon a süti).
Nekem négy nagy (egy személyes) szuflé formát és egy 20 cm átmérőjű (8cm mély) kerek tálat töltött meg.
170 fokon kb. 30 percig sütöttem.
A kis formákban sajnos nem nőtt meg a süti (köszönhetően annak, hogy állandóan nyitogattam a sütőt), de a nagyban egész szép lett. Persze, sütöttem már szebb szuflét is...

Már a méz mennyisége kevésnek tűnik, nekünk megfelelően édes volt. A sok alma és a mazsola hozzáad az édes ízhez.



2 megjegyzés:

chriesi írta...

Érzem az illatát. :)

Vera írta...

Ez nagyon jól hangzik. El is fogom készíteni a hétvégén, csak mazsola nélkül..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...