2012. május 3., csütörtök

Házi majonéz

Majonézt nagyon könnyű otthon készíteni, boltban nem is szoktam venni. Amióta tyúkokat tartunk, a tojás minősége (és ára) miatt sem kell aggódnom.
Zárt üvegben elég sokáig el lehet tartani a hűtőben, úgyhogy az sem gond, ha csak egy kanálnyira van szükségem. 
Ha még nem készítettél majonézt, próbáld ki :)



Hozzávalók
1 tojássárgája
1 teáskanál friss citromlé
1 teáskanál enyhe mustár
2 dl szőlőmagolaj (vagy más semleges ízű olaj)
csipet ső
frissen őrölt fehér bors


A tojássárgáját tegyük egy nagy keverőtálba, adjuk hozzá a citromlevet és a mustárt, majd kezdjük el felverni.
Folyamatos keverés közben nagyon-nagyon vékony sugárban öntsük hozzá az olajat. Ha türelmetlen természet vagy, inkább cseppenként adagold. Ha túl sok olajat adagolsz egyszerre, az életben nem lehet felverni. 
Ha az összes olaj benne van és szép, krémes a majonézünk, adjuk hozzá a sót és a fehér borsot. 
Kész :)


Vannak, akik olívaolajjal készítik, de szerintem annak túl karakteres az íze, egy kicsit kesernyés is lehet az eredmény. Ha szeretnéd az olívaolajat is érezni, használj 1,5 dl semleges olajat és 0,5 dl olívaolajat.


Variáció
A mustár helyett használj 1 evőkanál szemes mustárt.


Tejérzékenyeknek:  Élvezd az ételt úgy, ahogy van. 
Glutén érzékenyeknek:  Élvezd az ételt úgy, ahogy van.  
Paleosoknak: 
 Élvezd az ételt úgy, ahogy van.

8 megjegyzés:

Maria írta...

En is mindig hazilag keszittem a majonezt:)de a mustart csak a vegen teszem bele, segit ha veletlenul kicsapodik a tul sok olajtol.Erdemes mindenkepp kiprobalni.
Udv.

Alexandra írta...

Köszi a javaslatot.
Azt olvastam azóta egy nagyon érdekes összefoglalóban, hogy érdemes a citromlevet is csak a végén hozzáadni. Állítólag a nagy szakácsok is úgy csinálják.
Ki fogom próbálni mindkét variációt.

Erika írta...

Szuper ötlet! Klassz hogy vannak náltaok tyúkok!:)

Unknown írta...

Türelmetlenek így is kipróbálhatják :D

http://www.youtube.com/watch?v=ha-0mYHilxw

Sima botmixeres varival is láttam már.

Alexandra írta...

@Hella

Köszi, Hella, megnéztem :)
Sajnos, csak hang nélkül, mert már megint a saját PC-m nélkül vagyok :S

Olvastam erről a módszerről is. Fontos kitétel - nem tudom, hogy elhangzik-e -, hogy az edény átmérőjének akkorának kell lennie, amibe a botmixer épp csak belefér. Így csak egy kevés olaj kerül közel a tojássárgához és ahogy húzod fel a botmixert, úgy "adagolod" az olajat.

Berta Lászlóné Marika írta...

Imádom a majonézt, de sokáig nem mertem itthon elkészíteni. Mert mindig azt írták, hogy ...."nem áll össze,"....."újat kell csinálni"...stb. Most nem olyan régen, megint kerestem a neten és találtam egy receptet, ahol leírták, (micsoda "apróság"!) hogy ha a tojás után a mustárt is beleteszem, majd utána az olajat.....nem lehet semmi baj. Most már NEM tudom elrontani! Jó étvágyat mindenkinek!

Thrini írta...

Vannak tyúkjaid? De jóóóóó!! :)

Alexandra írta...

@Thrini:

Van bizony :) Meg kakas is, meg kacsa is :) És épp most 4 kiscsibénk is, akik még csak 2 és fél hetesek.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...